Найпростіші досліди з....

....Повітрям

1. Скласти аркуш паперу в віяло. Помахати декілька раз напроти обличчя. Що відчувається? Який вітерець? Теплий? Холодний? Сильний? Слабкий?

2. Взяти соломинку для коктейля налити в прозору посудину(склянку, банку) воду встромити кінчик соломинки в воду. Подути. Що зявилось?

3. Налити в прозору посудину воду. Кинути камінчик, грудочку землі, жменьку піску. Що зявилось? (повітряні бульбашки)

4. Під час прогулянки визначити напрям вітру за тим, в який бік нахиляються дерева. Також можна використовувати прапорці, паперові смужки, стрічки.

......Водою

1. Налити в дві склянки воду. В одну- холодну, іншу- теплу. Тактильно визначити температуру води. Висновок: вода буває тепла і холодна.

2. Налити в посудину воду і поставити в холодильник або в холодну пору року - на вулицю. На що перетворилась вода? Висновок: вода буває у рідкому та твердому стані.

3. Поспостерігати з малюком за тим, як нагрівається посуд з рідиною на вогні. Що зявилось? Висновок: вода буває у газоподібному стані.

4. Набрати в дві посудини воду. В одну- дощову або снігову, в іншу- з крану. Через деякий час перевірити посудини. Що зявилось на дні першої? Висновок: вода буває чиста і забруднена.

.... Грунтом.

1. Взяти в долоньку грудочку сухого піску і вологого. Порівняти властивості. Висновок: сухий пісок сипкий, розпадається на окремі пісчинки. Вологий- тримається разом, тримає форму.

2. Аналогічний дослід провести з глиною. Висновок: суха глина світлішого кольору, крихка. Волога: маска, пддається маніпулюванню.

3. Порівняти суху і вологу землю. Чим відрізняються?

....Рослинами.

1. Покласти дві цибулинки в банки. В одну налити воду. Через деякий час відмітити зміни, що відбулися з ними.

2. В дві посудини поставити навесні(бажано) по вербовій гілочці. Можна використовувати пагони бальзаміну або інших кімнатних рослин. В одну налити воду, в іншу- ні. Спостерігати за змінами, що відбуваються.
Висновок: рослинам для росту і розвитку необхідна волога.

3. Взяти дві посудини з водою, покласти в них по цибулині. Одну залишити на гарно освітленому місці, іншу перставити в затінок. Періодично порівнювати. Висновок: рослинам для росту та розвитку необхідне світло.

Кiлькiсть переглядiв: 182